Grunnskule og vidaregåande opplæring

Oppdatert 20.08.2024

Grunnopplæringa vil seie grunnskule og vidaregåande opplæring. Opplæring på grunnskulenivået er eit kommunalt ansvar. Fylkeskommunen har ansvar for opplæringa på vidaregåande nivå. Private skular godkjende etter privatskulelova kan også tilby grunnopplæring.

Statsforvaltaren har ansvaret for at eksamen i grunnskulen og på vidaregåande skule, nasjonale prøver og obligatoriske elektroniske kartleggingsprøver blir gjennomførte etter gjeldande lover og retningslinjer.

Statsforvaltaren rettleiar fylkeskommunale, kommunale og private skuleeigarar etter opplæringslova og privatskulelova. Vi skal òg føre tilsyn med at dei offentlege skuleeigarane driv i samsvar med gjeldande lover og forskrifter.

Mobbing og andre former for krenkande ord og handlingar

Alle elevar har rett til eit trygt og godt skulemiljø som fremjar helse, inkludering, trivsel og læring. Viss du som elev ikkje har det trygt og godt på skulen, skal skulen hjelpe til. Viss skulen ikkje hjelper til, kan du ta kontakt med oss hjå Statsforvaltaren. Vi har meir informasjon om korleis du får ein trygg skuledag utan mobbing.

Klage til Statsforvaltaren

Statsforvaltaren behandlar klager på enkeltvedtak etter føresegnene i opplæringslova og privatskulelova med tilhøyrande forskrifter. Ei klage på eit enkeltvedtak skal sendast først til den instansen som har gjort vedtaket. Dersom denne instansen ikkje gir medhald i klaga, eller ikkje avviser saka, skal ho sendast til Statsforvaltaren for endeleg behandling.

Statsforvaltaren behandlar klager på enkeltvedtak etter føresegnene i opplæringslova og friskulelova med tilhøyrande forskrifter. Viss du ønskjer å klage på eit enkeltvedtak, sender du klagen din til den instansen som har gjort vedtaket. Dersom denne instansen ikkje gir deg medhald i klagen din, blir klagen automatisk sendt vidare til Statsforvaltaren for endeleg avgjerd.

Vis meir


Publisert 03.03.2025

Opplæring i barnevernsinstitusjonar

Barn og unge som bur i ein barnevernsinstitusjon, har same rett til opplæring som andre elevar. Opplæringa skal vere i samsvar med Læreplanverket for Kunnskapsløftet, inkludert fag- og timefordelinga og opplæring i kompetansemåla i alle fag, jf. opplæringsforskrifta kap. 1. Elevar som får individuelt tilrettelagd opplæring, skal ha det same totale timetalet som andre elevar.


Publisert 25.02.2025

Nominasjon til Dronning Sonjas skolepris 2025

Vi oppfordrer skoleeiere til å foreslå kandidater blant grunnskoler og videregående skoler i Rogaland. Frist for innsending av søknad er 1. juni 2025.


Publisert 21.02.2025

Alvorleg skolefråvær

Mange barn og unge vegrar seg mot å gå på skolen. Årsakene kan vere mange og samansette. Det kan vere at eleven ikkje har det trygt og godt på skolen, eller at skolen ikkje legg opplæringa godt nok til rette for eleven. I nokre tilfelle kan vegringa skuldast forhold hos eleven sjølv, i heimen eller i nærmiljøet til eleven.


Publisert 13.02.2025

Tilskudd til skolebibliotek 2025 – søknadsfrist 15. mars

Kommuner kan søke om tilskudd for å styrke skolebibliotekene i grunnskolen. Det er Utdanningsdirektoratet som forvalter denne ordningen. 


Publisert 13.02.2025

Solaseminaret 2025

Nyutdannet lærer eller barnehagelærer? Da bør du delta på Sola-seminaret 2025. 


Publisert 20.12.2024

Lærermangel i grunnskolen

Over 93 prosent av undervisningsårsverkene i grunnskolen, er gitt av lærere med godkjent utdanning. Dette er en liten nedgang fra året før, og rundt to prosentpoeng lavere enn landssnittet. Det er også stor variasjon mellom kommunene i fylket, fra 59 til 98 prosent.


Publisert 19.12.2024

Kartlegging av lese- og regneferdigheter

Det er nylig publisert resulatater fra de Nasjonale prøvene, og fra en internasjonal kartlegging av voksnes lese- og regneferdigheter.


Publisert 22.11.2024

Gudsteneste i skuletida

Skular kan gjennomføre gudstenester som ein del av si generelle kultur- og tradisjonsformidling, men gudstenesta bør ikkje få karakter av semesteravslutning. 


Publisert 13.11.2024

Utsett og tidleg skolestart

Lovgivar har bestemt at det beste for barn er å byrje på skolen det året dei blir 6 år (jf. opplæringslova § 2-2 fyrste ledd). Nokre barn har forsinka utvikling, og foreldra ynskjer utsett skolestart. Nokre barn er komne så langt i utviklinga, at foreldra meiner det beste for barnet er å byrje på skolen eit år tidlegare. Kva er reglane?


Publisert 16.10.2024

Bærekraftig utvikling: Undervisningstips

Bærekraftig utvikling er et tverrfaglig tema i skolen. I læreplanen heter det at elevene skal utvikle kompetanse som gjør dem i stand til å ta ansvarlige valg og handle etisk og miljøbevisst. Elevene skal få forståelse for at handlingene og valgene til den enkelte har betydning.