Grunnskule og vidaregåande opplæring

Grunnopplæringa vil seie grunnskule og vidaregåande opplæring. Opplæring på grunnskulenivået er eit kommunalt ansvar, mens fylkeskommunen har ansvaret for opplæringa på vidaregåande nivå. Også godkjende private skular kan tilby grunnopplæring.

Statsforvaltaren har ansvaret for at eksamen i grunnskulen og på vidaregåande skule, nasjonale prøver og obligatoriske elektroniske kartleggingsprøver blir gjennomførte etter gjeldande lover og retningslinjer.

Statsforvaltaren rettleier fylkeskommunale, kommunale og private skuleeigarar etter opplæringslova og friskulelova. Statsforvaltaren skal òg føre tilsyn med at skuleeigarane driv i samsvar med gjeldande lover og forskrifter.

Mobbing og andre former for krenkande ord og handlingar

Alle barn og unge har rett til eit trygt og godt skulemiljø utan mobbing og krenkingar. Viss du som elev ikkje har det trygt og godt på skulen, skal skulen hjelpe til. Viss skulen ikkje hjelper til, kan du ta kontakt med oss hjå Statsforvaltaren. Vi har meir informasjon om korleis du får ein trygg skuledag utan mobbing. 

Klage til Statsforvaltaren

Statsforvaltaren behandlar klager på enkeltvedtak etter føresegnene i opplæringslova og friskulelova med tilhøyrande forskrifter. Ei klage på eit enkeltvedtak skal sendast først til den instansen som har gjort vedtaket. Dersom denne instansen ikkje gir medhald i klaga, eller ikkje avviser saka, skal ho sendast til Statsforvaltaren for endeleg behandling.

Statsforvaltaren behandlar klager på enkeltvedtak etter føresegnene i opplæringslova og friskulelova med tilhøyrande forskrifter. Viss du ønskjer å klage på eit enkeltvedtak, sender du klagen din til den instansen som har gjort vedtaket. Dersom denne instansen ikkje gir deg medhald i klagen din, blir klagen automatisk sendt vidare til Statsforvaltaren for endeleg avgjerd.

 

Vis meir


Publisert 29.09.2021

Ny mal for tilstandsrapport

Skoleeiegar sin årlege tilstandsrapport har som mål å bidra til større merksemd om kvaliteten på opplæringa. Utdanningsdirektoratet har no kome med ein ny mal for tilstandsrapporten.


Publisert 29.09.2021

Nytt i ståstedsanalysen for skole

Ståstedsanalysen for skole er et frivillig refleksjons- og prosessverktøy og et hjelpemiddel i skolebasert vurdering. Den finnes i to versjoner, en for grunnskoler og en for videregående skoler.


Publisert 21.09.2021

Ordensreglement i skolen

Læring, tryggleik, trivsel, respekt og toleranse er sentrale føremål med opplæringa. For å fremje slike verdiar, og for å oppnå eit godt læringsmiljø for elevane, er det viktig å ha klare rammer. Felles reglar for heile skolesamfunnet kan bidra til å gi eit godt og trygt skolemiljø. Alle skolar skal difor ha eit ordensreglement.


Publisert 16.09.2021

Våre nasjonale minoritetar

Utdanningsdirektoratet har laga informasjonsmateriell om våre nasjonale minoritetar. Her finn ein ei kortfatta innføring i historie, språk og levemåtar for jødar, kvenar/norskfinnar, skogfinnar, rom og romanifolket/taterar.


Publisert 15.09.2021

Erasmus+

Erasmus+ er EU sitt program for utdanning, opplæring, ungdom og idrett. Norske aktørar kan delta i prosjekt på alle disse områda.    


Publisert 15.09.2021

Gratisprinsippet og skoleturar arrangert av foreldre

Er det greitt at foreldre sjølv arrangerer turar for grupper eller klassar? Kva reglar gjeld? Kva med gratisprinsippet? Kva er skolen si rolle i samband med slike turar? Alt dette er spørsmål som Statsforvaltaren får frå tid til anna.


Publisert 13.09.2021

Kompetansepakker for barnehage, skole og SFO

Utdanningsdirektoratet har laget flere kompetansepakker som kan brukes i kvalitetsutviklingen i barnehage, skole og SFO.


Publisert 13.09.2021

Valfag i grunnskolen

Alle elevar på ungdomstrinna skal ha valfag. Utdanningsdirektoratet har utarbeidd læreplanar i 16 ulike valfag innan ulike fagområde. Kvar skole må kvart skoleår ha tilbod om minst to av desse.


Publisert 09.09.2021

Tilskudd til opplæring i samisk i videregående

Vi minner om at fylkeskommuner og frittstående videregående skoler godkjent etter friskoleloven kan søke om tilskudd til opplæring i samiske språk. Søknad om tilskudd for inneværende skoleår sendes til Statsforvalteren i Rogaland innen 15. mai 2022. Elevlister og oppsummeringsskjema med telledato 2. mai legges ved søknaden. 


Publisert 07.09.2021

Rettleiing av nyutdanna lærarar

Den første tida som lærar er viktig og kan opplevast som krevjande. Derfor er kvalifisert rettleiing viktig både for å gi nye lærarar auka tryggleik til å handtere og meistre arbeidssituasjonen, og få auka bevisstheit om verdien av eigen kompetanse.

Det er også laga ein rettleiar om arbeidet.

Søk Utdanningsdirektoratet om tilskot til rettleiing av nyutdanna lærarar innan 17. september 2021