Kontoutskrifter - oppdatering

Vi har nå sendt ut kontoutskriftene for skogfondet 2023. De som feilet ved utsending til Altinn må kommunene sende per post.

Publisert 25.01.2024, Sist endra 26.01.2024

 

I år er det totalt 10 013 kontoutskrifter i Vestfold og Telemark (25 færre enn i fjor):


• 8 867 kontutskrifter er sendt ut til skogeigere via Altinn.
• De resterende kontoutskriftene (11 %) må kommunen sende ut selv.

 

Feil i regnskapet?

Ettersom vi i år har sendt ut kontoutskriftene så seint, er det lite rom for å gjøre endringer. Vi planlegger å bytte regnskapsår mandag 29. januar, så etter det er det ikke mulig å gjøre endringer i regnskapet for 2023.

 

Utsending av kontoutskrifter per brev

Kommunen skal sende ut kontoutskrifter per brev til de som har feilet i Altinn. 

FØR utsending

• Bruk rapport 43. Adresseliste INTERN (ØKS -->Rapporter -->Rapporter -->Regnskap)
• Filtrer rapporten på hvilke kontoer som er merket som dødsbo
• Ved å filtrere kan dere unngå å sende til en person som er død, men der navnet ikke er endret til «dødsbo/bo».

Hvordan finne kontoutskriftene som skal sendes?

• ØKS --> Rapporter --> Kontoutskrift 
• De kan velge om dere vil sende til "alle" eller bare de med "bevegelse" i 2023:

imagezzqr.png

 

• Utskriftvalg: Velg «Alle med feil ved sending til Altinn»
• Oppgi e-postadressen din nederst, huk av for «send rapport-link på e-post»
• Skriv som PDF

• VIKTIG: Skriv ut kontoutskriftene ENSIDIG!!

 

Ta kontakt dersom dere har spørsmål.

 

 

Fann du det du leitte etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønskjer at vi skal svare deg.

Kontaktpersonar