Opplever søkere problemer med å registrere utbetalingsanmodning i Agros?

Under praten om miljøordningene denne uka, ble det løftet en problemstilling at noen søkere får feilmelding når de ønsker å registrere en utbetalingsanmodning i Agros.

Publisert 10.09.2025

Landbruksdirektoratet har gitt oss følgende opplysninger:

"Av og til så har søker sendt inn en søknad som privatperson og når de skal be om utbetalingsanmodning, så logger de inn som foretak. Da vil de ikke finne søknaden siden den er knyttet til privatpersonen og ikke foretaket. 

Det som kommunen kan sjekke er om søknaden gjelder en privatperson eller foretak og sjekke med søker hvem de er innlogget som. Viktig at de velger samme aktør som de søkte som".

Hvis problemet fortsatt oppstår, kan dere kontakte oss.

 

 

Fant du det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønsker at vi skal svare deg.

Kontaktpersoner