500 lærere har lært mer om vurdering av skriftlige besvarelser

Lærere fra grunnskole, videregående skole og voksenopplæringa  i Innlandet har vært på fagdag og lært mer om hvordan de kan bli flinkere til vurdere elevenes ferdigheter i norsk, engelsk og matematikk.

 

Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.

Publisert 04.10.2019

Målet med fagdagene har vært å bidra til et tolkningsfelleskap på skolene og skoler imellom, slik at elevene får mest mulig lik og rettferdig vurdering. Dagene ble ledet av lærere som har jobbet som sensorer og i oppmannsgruppa i flere år. Det ble jobbet individuelt, i grupper og i plenum med besvarelser fra vårens eksamener og tekster fra nasjonal forhåndssensur.

Representanter fra Utdanningsdirektoratet holdt innledning med informasjon, blant annet om fagfornyelse og vurdering, og de deltok også i drøftingene i vurderingsarbeidet.

Foredragene fra Utdanningsdirektoratet i norsk for grunnskolen og videregående skole finner dere i høyre marg.

Når der gjelder PowerPoint i engelsk for grunnskolen så viser Utdanningsdirektoratet til eksamensrapporten som blir publisert på Udir.no senere i høst, og der vil det også ligge vurderte elevsvar.

Powerpoint i matematikk for grunnskolen vil bli lagt ut så snart som mulig.