Anbefalt litteratur - modul 3

Les gjerne følgande akademiske tekstar som er fritt tilgjengelege:

Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.

Publisert 16.04.2021

Lind, A. R. (2019). Demokratiopplæringen i spenning mellom legitimering og kritikk. Utbildning & Demokrati, 28(1), 99-113.
Tilgjengeleg frå: https://journals.oru.se/uod/article/view/1117

Jore, M. K. (2018). Fortellinger om 1814: Forestillingen om det eksepsjonelle norske demokrati. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE), 2(1), 72-86.
Tilgjengeleg frå: https://journals.oslomet.no/index.php/nordiccie/article/view/2270 

Populærfaglege artiklar:

Ryen, E., Sandvik, M., Jøsok, E. & Jegstad, K. M. (2019). Kritisk tenkning. Utdanningsforskning.
Tilgjengeleg frå: https://utdanningsforskning.no/artikler/kritisk-tenkning/

Iversen, L. L. (2016). Uenighetsfellesskap – En inkluderende innfallsvinkel til medborgerskap. Demokratisk beredskap mot rasisme og antisemittisme DEMBRA.
Tilgjengeleg frå: https://dembra.no/no/wp- content/uploads/sites/2/2020/11/Dembra_artikkelsamling_2016_03_1korr.pdf