Grunnskole og videregående opplæring

Grunnopplæringen består av grunnskole og videregående opplæring. Opplæring på grunnskolenivå er et kommunalt ansvar, mens fylkeskommunen har ansvaret for opplæringen på videregående nivå. Også godkjente private skoler kan tilby grunnopplæring.

Statsforvalteren har ansvaret for at eksamen i grunnskolen og på videregående skole, nasjonale prøver og obligatoriske elektroniske kartleggingsprøver blir gjennomført etter gjeldende lover og retningslinjer.

Statsforvalteren veileder fylkeskommunale, kommunale og private skoleeiere etter opplæringsloven og friskoleloven. Vi skal også føre tilsyn med at skoleeierne driver i samsvar med gjeldende lover og forskrifter.

Mobbing og andre former for krenkende ord og handlinger

Alle barn og unge har rett til et trygt og godt skolemiljø uten mobbing og krenkelser. Hvis du som elev ikke har det trygt og godt på skolen, skal skolen hjelpe til. Hvis skolen ikke hjelper til, kan du ta kontakt med oss hos Statsforvalteren. Vi har mer informasjon om hvordan du får en trygg skoledag uten mobbing. 

Klage til Statsforvalteren

Statsforvalteren behandler klager på enkeltvedtak etter bestemmelsene i opplæringsloven og friskoleloven med tilhørende forskrifter. Hvis du ønsker å klage på et enkeltvedtak, sender du klagen til den instansen som har truffet vedtaket. Dersom denne instansen ikke gir medhold i klagen din, blir klagen automatisk sendt til Statsforvalteren for endelig behandling.

 

Vis mer

Fant du det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønsker at vi skal svare deg.

Publisert 15.08.2022

Orientering om nasjonale prøvar hausten 2022

Nasjonale prøvar er obligatoriske. Føremålet med prøvane er å gi skulane kunnskap om elevane sine grunnleggande dugleik i lesing, rekning og engelsk. Informasjon frå prøvane skal danne grunnlag for undervegsvurdering og kvalitetsutvikling på alle nivå i skulesystemet.


Publisert 07.06.2022

Nye filmer til bruk i SFO og skole

Utdanningsdirektoratet har laget flere korte filmer som SFO og skole kan bruke.

 


Publisert 24.03.2022

Kompetansepakkar

Utdanningsdirektoratet har utvikla kompetansepakkar som gir fagleg påfyll og støtte til å utvikle praksis i skolar, barnehagar, PP-tenesta, lærebedrifter og prøvenemnder.


Publisert 16.11.2021

Nasjonale prøver 2021 - Kva no?

Resultata frå i år viser at elevane i Vestfold og Telemark ligg på om lag same nivå som landssnittet. Gutane gjer det betre enn jentene i rekning, medan jentene gjer det betre enn gutane i lesing.


Publisert 16.11.2021

Fagopplæring og lærekandidatordninga

Opplæringslova seier at ungdom som har fullført grunnskule har rett til vidaregåande opplæring. Denne artikkelen beskriv nokre sentrale avgjerder i lovverket for fagopplæring med særleg vekt på lærekandidatordninga.


Publisert 27.09.2021

Har koronapandemien påverka skolekvardagen?

Elevane får seie si meining om læring og trivsel i skolen i den årlege Elevundersøkinga. Skolen, kommunen og staten brukar svara til å gjere skolen betre.


Publisert 02.03.2021

Samisk opplæring

Alle samiske elevar har rett til opplæring i samisk, uavhengig av kor dei bur i landet. Elevane vel sjølv kven av dei tre samiske språka (nordsamisk, lulesamisk eller sørsamisk) dei ønskjer opplæring i. Skuleeigar har det overordna ansvaret for at elevane sine rettar til samisk opplæring blir oppfylte.


Publisert 03.02.2021

Meldeskjema til bruk ved opplæring heime

Skuleeigarar har plikt til å melde frå til Statsforvaltaren når dei avgjer å gje delar av opplæringa heime på gult nivå i trafikklysmodellen, eller ved raudt nivå som er avgjort lokalt.


Publisert 22.10.2020

Nasjonalt nettseminar om samiskopplæring

Fylkesmennene i Trøndelag, Nordland og Troms og Finnmark inviterer til nasjonalt nettseminar om samiskopplæring fredag 6. november kl. 0900-1100.


Publisert 01.09.2020

Foreslå skole til Benjaminprisen 2020

Tilhøyrer du eller veit du om ein skole som jobbar aktivt mot rasistiske haldningar og andre formar for diskriminering? Har skolen god undervisning som utfordrar stereotypiar og fordommar? Jobbar skolen systematisk for å skapa likeverd og samhald?