RMP: Informasjon angående feilmelding om kontonummer
Vi har fått noen henvendelser fra kommunen som søkere som ikke får sendt inn søknaden sin, med feilmelding om at kontonummer ikke er registrert. Dette skjer i de tilfellene der søker har oppdatert kontonummer i Landbruksdirektoratets kontonummerregister etter at RMP-søknaden er opprettet.
Dessverre klarer ikke eStil-RMP og dette registeret å synkronisere seg etter at søknaden er opprettet. Løsninga har vært at Landbruksdirektoratet, etter avtale med kommune/søker, har slettet de søknadene som har fått denne feilmeldingen ved innsending, og søker må opprette ny søknad. De tilfellene vi er kjent med hos oss er løst før søknadsfristen.
Skulle det mot formodning være noen tilfeller dere er kjent med, men som ikke er løst eller ble løst etter søknadsfristen. Orienterer vi om at dette kan være tilfeller som kvalifiserer for dispensasjon fra søknadsfristen, grunnet tekniske problemer i eStil-RMP. I eStil-RMP vil du som saksbehandler se at feltet under "kontonummer" er blankt. Som sagt, vi tror de det gjaldt i våre fire fylker fikk ordnet dette før fristen.