Statsforvalteren i Troms og Finnmark
Fakturamottak DFØ
Postboks 4746 Torgarden
7468 Trondheim
Statsforvalteren fikk nytt og kjønnsnøytralt navn 1. januar 2021. Det gamle navnet vårt var Fylkesmannen.
Til deg som skal fakturere oss, sende oss reiseregning eller krav på honorar.
Skal du fakturere oss for varer eller tjenester, send faktura elektronisk (EHF- elektronisk handelsformat). Direktoratet for økonomistyring (DFØ) er vår fakturamottaker. Alle elektroniske fakturaer sendes via dem.
Benytt følgende informasjon om oss:
Organisasjonsnummer/Elektronisk ID
967 311 014
Fakturaadresse
Statsforvalteren i Troms og Finnmark
Fakturamottak DFØ
Postboks 4746 Torgarden
7468 Trondheim
Nettbasert fakturaportal
Har dere ikke mulighet for å produsere faktura i eget regnskapssystem, ikke har et regnskapssystem, eller ikke har mulighet for å koble dere til et aksesspunkt, er nettbasert fakturaportal et alternativ. Nettbasert fakturaportal er en løsning der dere kan registrere faktura og få den sendt på rett måte. Les mer om dette på Anskaffelser.no.
Direktoratet for økonomistyring (DFØ) har også informasjon om elektroniske fakturaer her: DFØ: Send en faktura til våre kunder. Har dere spørsmål om elektroniske fakturaer, ta kontakt på e-post: elfak@dfo.no.
Til deg som skal sende oss reiseregning, honorarkrav et enkeltoppdrag, arbeid i styrer, råd, utvalg eller i kontrollkommisjonen: Du registrer reiseregningen og honorarkrav elektronisk i våre systemer.
Gå til www.fylkesmannen.no/eksterne og register deg via IDporten. Hvis du ikke er norsk statsborger, fyll ut skjemaet som heter registreringsskjema, som ligger på høyre side og send dette til fmtfokonomi@fylkesmannen.no.
Du vil deretter motta en e-post bruker ID og en brukerveiledning. De som allerede er registrert hos oss, og har fått egen bruker ID kan logge seg rett inn på DFØ.