Lokal kompetanseutvikling i barnehage og grunnopplæring

Tilskotsordning for lokal kompetanseutvikling i barnehage og grunopplæring fungerer slik at barnehage- og skuleeigarar kan melde frå om behov for midlar til kompetanseutvikling i eigne verksemder. Midlane kan brukast til å vurdere, planleggje og gjennomføre kompetansetiltak. 

Den statlege tilskotsordninga skal bidra til å støtte opp om det ansvaret som barnehage- og skuleeigarar har for å arbeide med kompetanse- og kvalitetsutvikling.

Midlane frå tilskotsordninga skal støtte tiltak som gir kollektiv kompetanseutvikling i barnehagar og skular. Barnehage- og skuleeigarar gjennomfører kompetansetiltaka i samarbeid og partnarskap med universitet og høgskular.

Tilskotsordninga omfattar:

  • Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehage
  • Desentralisert ordning for grunnskular og vidaregåande skular
  • Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderande praksis 

Målgrupper for kompetansetiltaka

Målgrupper for kompetansetiltaka i tilskotsordninga er lærarar, leiarar og andre tilsette i barnehagar og skuler, og andre i organisasjonen rundt som bidreg til kvalitet i tilbodet til barn og unge.

Målgrupper for kompetansetiltaka i Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderande praksis er breiare og omfattar i tillegg til barnehage- og skuleeigarar, tilsette i PP-tenesta og andre tverrfaglege tenester i kommunane og fylkeskommunane som inngår i laget rundt barnet og eleven.

Melde kompetansebehov

Det er barnehage- og skuleeigarar som analyserer kompetansebehovet og deretter melder behov for kompetanseutvikling til statsforvaltaren. Eit nettverk av eigarar kan velje å gå saman om å melde behov for kompetanseutvikling. 

Statsforvaltaren legg til rette for at behovsmeldingane skal kunne behandlast og prioriterast i samarbeidsforum.

Samarbeidsforum prioriterer tiltak

Det er samarbeidsforum i fylka som prioriterer kva tiltak tilskotet skal fordelast til. Dette blir gjort ut frå lokale kompetansebehov. 

Samarbeidsforum skal inkludere representantar for offentlege og private barnehage- og skuleeigarar, kommunar som lokal barnehagemynde, universitet og høgskular med geografisk tilknyting til regionen, lærarorganisasjonane og KS . Samarbeidsforum kan også invitere andre aktørar til å vere med i samarbeidsforum. Statsforvaltaren har sekretariatsansvar for samarbeidsforumet og betalar ut midlane etter avgjerd i samarbeidsforum.

AU for samarbeidsforum

Samarbeidsforum velger en leder og et AU. AU forbererer saker til samarbeidsforum. Arbeidsutvalget har som hovedoppgave å bidra til at samarbeidsforum blir enige om en felles årlig innstilling, og at arbeidet er i tråd med overordnet, langsiktig plan. Leder er møteleder for møtene i samarbeidsforum.

Til grunn for oppgavene til AU samarbeidsforum ligger Mandat for samarbeidsforum. Mandatet og hovedoppgavene til samarbeidsforum vil være retningslinjer for leder og arbeidsutvalget, som i det videre vil forberede sak til samarbeidsforum om årlig innstilling om bruk og fordeling av midlene.

Medlemmer i AU 2024-2025:

Modgunn Sandvik, leder AU - region nord barnehage
Vigdis Vatne- region sør skole
Sigurd Sandvold - HVL


Vis meir


Publisert 28.05.2025

Utlysning av tilretteleggingsmidlar for barnehagelærarstudentar 2025/2026

Samarbeidsforum har gitt Statsforvaltaren i Rogaland fullmakt til å fordele tilretteleggingsmidlar for studieåret 2025/2026.


Publisert 26.05.2025

Høring nye retningslinjer for tilskudd til kollektiv kompetanseutvikling

Forslagene til nye forskrifter for tre tilskuddsordninger for kompetanseutvikling er nå lagt ut på høring.


Publisert 09.04.2025

Nær 66 millioner til lokal kompetanseutvikling i barnehager og skoler i Rogaland

I tilskuddsordningen for lokal kompetanseutvikling er det nå tildelt kr 65 726 000 til ulike partnerskap mellom universiteter og høyskoler og barnehage- og skoleeiere i Rogaland.


Publisert 10.12.2024

Tilskudd til lokal kompetanseutvikling i barnehage og grunnopplæring 2025

Barnehage og skoleeiere i Rogaland kan melde behov for tilskudd til lokal kompetanseutvikling for inntil tre år. Frist for å melde behov er 1.februar 2025


Publisert 03.07.2024, Sist endra 04.07.2024

Kompetansepakker

Utdanningsdirektoratet har utviklet kompetansepakker innenfor ulike temaer, for faglig påfyll og støtte til å utvikle kompetanse og praksis i barnehager, skoler, PP-tjenesten, lærebedrifter og prøvenemder. 


Publisert 03.07.2024

Utlysing av tilretteleggingsmidlar for 2024/2025 for barnehagelærarstudentar på ABLU og deltidsstudie

Samarbeidsforum i Rogaland har gitt Statsforvaltaren i Rogaland fullmakt til å fordele tilretteleggingsmidlar for studieåret 2024/2025. Dette er ein del av regional ordning for kompetanseutvikling i barnehage.    

Samarbeidsforum har satt av kr 7 250 000 til formålet.  


Publisert 04.06.2024

Nær 64 millioner til lokal kompetanseutvikling i Rogaland

I tilskuddsordningen for lokal kompetanseutvikling er det nå tildelt kr 63 752000 til ulike partnerskap mellom universiteter og høyskoler og barnehage- og skoleeiere i Rogaland. Midlene skal sørge for økt kompetanseutvikling i barnehager, skoler og UH-sektoren. 


Publisert 04.12.2023

Samisk språk i barnehagen

Samiske barn i barnehage har rett på samisk opplæring. Dette er regulert i barnehagelova og rammeplan for barnehagar. I Norge er nordsamisk, lulesamisk og sørsamisk offisielle språk. Desse tre språka, som er beskytta av den europeiske pakt for minoritetsspråk, er òg opplæringsspråk i barnehagar og skular.


Publisert 20.06.2023

Fordeling av kompetansemidler til partnerskap i tilskuddsordningen

Gjennom tilskuddsordningen for lokal kompetanseutvikling har Samarbeidsforum i Rogaland besluttet en fordelingen av 62 012 000 kroner til barnehage- og skolebaserte kompetansutviklingstiltak for skole- og barnehageåret 2023/2024. 


Publisert 13.02.2023

Barnevernsreforma

Barnevernsreforma har gitt kommunen meir ansvar på barnevernsområdet.  Reforma regulerer først og fremst barnevernet, men målet er å styrkje førebyggande arbeid og sikre tidleg innsats i heile oppvekstsektoren. Kommunen må derfor gjere endringar i heile oppvekstsektoren.