Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis

Oppdatert 08.04.2024

Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderande praksis er eit av fleire tiltak som skal bidra til at barn og unge får den hjelpa de treng når dei treng det, anten dei går i barnehage, grunnskule eller vidaregåande skule. 

Satsinga på auka kompetanse i barnehagar, skular og dei lokale støttetenestene skal bidra til at den spesialpedagogiske hjelpa er tett på barna som har behov for det. Samtidig skal oppgåvene til Statped – den statlege spesialpedagogiske støttetenesta – bli tydelegare og meir spissa for barn med varige og omfattande behov.

Om Kompetanseløftet

Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderande praksis er ei oppfølging av Meld. St.  6 Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO.

Målet med ordninga er at alle kommunar, fylkeskommunar, barnehage- og skuleeigarar skal ha tilstrekkeleg kompetanse tett på barna og elevane for å kunne førebyggje, fange opp og gi eit inkluderande og tilpassa pedagogisk tilbod til alle, inkludert barn og elevar med behov for særskilt tilrettelegging.

Oppbygging av Kompetanseløftet

Kompetanseløftet blir bygd opp steg for steg i perioden fram til 2025. Etter det skal det vere ei permanent ordning. I løpet av 2025 skal alle kommunar og fylkeskommunar ha tilstrekkeleg kompetanse på dei vanlegaste utfordringsområda og god inkluderande praksis. Frå 2025 skal Kompetanseløftet bidra til å vedlikehalde og vidareutvikle kompetansen i kommunar, fylkeskommunar og hos private eigarar.

Tilskotsordning

Regjeringa prioriterer kompetanseutvikling i barnehagar, skular og dei lokale støttetenestene.

Det er den enkelte kommune som melder behov for kompetanseutvikling til Statsforvaltaren. For å kunne melde behov i Kompetanseløftet skal helst barnehage, skule og PPT alle vere ein del av det planlagde kompetansetiltaket. Kommunen er ansvarleg for at også private barnehagar og skular blir inkludert i tiltaket.

Det er samarbeidsforum i fylka som behandlar bevhovsmeldingane og avgjer kva utviklingstiltak som skal få midlar. Samarbeidsforum skal inkludere representantar frå offentlege og private barnehage- og skuleeigarar, kommunar som lokal barnehagemynde, universitet og høgskular med geografisk tilknyting til regionen, KS og lærarorganisasjonane. Samarbeidsforum kan også invitere andre aktørar til å vere med i samarbeidsforum. Statsforvaltaren har sekretariatsansvar for samarbeidsforumet.

Vis meir


Publisert 19.01.2024

Videoer fra erfaringskonferansene om Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkludering

Høsten 2023 arrangerte Udir og statsforvaltere fire regionale erfaringskonferanser om arbeidet med kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.


Publisert 05.05.2023, Sist endra 08.05.2023

Erfaringskonferanser: Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis

I samarbeid med Utdanningsdirektoratet inviterer vi til regionale konferanser med faglig påfyll, inspirasjon og deling av erfaringer.

 


Publisert 02.03.2023

Regionale erfaringskonferanser for Kompetanseløftet

Utdanningsdirektoratet og Statsforvalteren i Oslo og Viken arrangerer erfaringskonferanser om Kompetanseløftet oktober 2023. 


Publisert 22.11.2022

Ny kompetansepakke - Kompetanseløftet

Utdanningsdirektoratet har utarbeidet en allsidig kompetansepakke om inkluderende praksis.

Kompetansepakken er gratis og ligger åpent for alle
(med Feide-bruker) som jobber med barn og elever - enten det er i barnehagen, SFO, grunnskolen, videregående skole eller i PP-tjenesten. 


Publisert 12.10.2022

Webinar om inkluderende praksis

Udir og Statped arrangerer webinar om kompetansepakken "Inkluderende praksis" onsdag 2. november. 


Publisert 21.03.2022

Digital konferanse om helhet og sammenheng i statlige kompetansetiltak

Utdanningsdirektoratet og Barne- og familiedirektoratet inviterer til digital konferanse om helhet og sammenheng i statlige kompetansetiltak med særlig vekt på barnevernsreformen og Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.