Ein trygg skuledag utan mobbing

Alle barn og unge har rett til eit trygt og godt skulemiljø utan mobbing og krenking. Viss du som elev ikkje har det trygt og godt på skulen, skal skulen hjelpe til. Viss skulen ikkje hjelper til, kan du ta kontakt med oss hjå Statsforvaltaren.

Sei frå til rektor først

Viss du ikkje har det bra på skulen, må du eller foreldra dine melde frå til rektor. Rektor skal ta deg på alvor og skulen må undersøke det som har skjedd. Dei vaksne på skulen skal gjere alt dei kan for å hjelpe deg. Skulen skal ta tak i saka di innan det har gått ei veke. Deretter skal skulen lage ein skriftleg plan for korleis dei skal hjelpe deg. Du kan vere med på å lage planen om du ønskjer det.

Sei frå til Statsforvaltaren viss skulen ikkje gjer nok

Viss skulen brukar meir enn ei veke på å gjere noko med saka, kan du kontakte oss hjå Statsforvaltaren. Det same gjeld viss du føler at skulen ikkje tek deg på alvor. Vi som jobbar hjå Statsforvaltaren skal først finne ut om skulen har gjort jobben sin. Etter det kan vi bestemme kva skulen skal gjere for at du skal få ein trygg og god skulekvardag.


PS. Du kan alltid kontakte oss som jobbar hjå Statsforvaltaren viss du lurer på noko. 

Vis meir

Her er en film om Statsforvalterens ansvar i skolemiljøsaker.


Publisert 17.09.2021

Kompetansepakker om barnehage- og skolemiljø

Utdanningsdirektoratet har utviklet kompetansepakker om trygt og godt miljø i barnehage, skole og SFO


Publisert 01.09.2021, Sist endra 01.09.2021

Digital samling om skolemiljø - Aktivitetsplikten i praksis

Statsforvalteren arrangerer 28. september årets andre digitale samling om skolens arbeid med skolemiljø og aktivitetsplikten.


Publisert 17.08.2021

Informasjonsfilm om Statsforvalterens saksbehandling i 9A saker

Vi hos Statsforvalteren vil minne om at alle barn og unge har rett til et trygt og godt skolemiljø uten mobbing og krenkelser.


Publisert 21.06.2021

Tilsyn med Glommasvingen skole avdekket flere regelverksbrudd

Statsforvalteren har sett på etterlevelsen av regelverket i Sør-Odal kommune våren 2021. Tema for tilsynet har vært skolens arbeid med å sikre at elever har det trygt og godt på skolen. 


Publisert 04.05.2021

Dronning Sonjas skolepris 2021

Dronning Sonjas skolepris deles ut til en skole som merker seg ut innen likeverd og inkludering. Hennes Majestet Dronning Sonja tok selv initiativ til prisen i 2005.


Publisert 15.04.2021

Resultatet av vinterens skolemiljøtilsyn

Statsforvalteren har sett på etterlevelsen av regelverket i tre kommuner i første del av 2021. Tema for tilsynene har vært skolenes arbeider med å sikre at elever har det trygt og godt på skolen. 


Publisert 27.01.2021

Skolemiljøtilsyn avdekket flere regelverksbrudd

Her kan du lese om Statsforvalterens tilsyn etter opplæringsloven kapittel 9 A, som gjelder skolens aktivitetsplikt og elevenes skolemiljø.


Publisert 02.05.2019

Jobber for trygge og inkluderende barnehager og skoler

Innlandet har flere kommuner som satser spesielt på å utvikle gode leke- og læringsmiljøer for barn i barnehager og skoler. Målet er å videreutvikle egen praksis i arbeidet med barnehagemiljø, skolemiljø, mobbing og andre krenkelser.


Publisert 29.04.2019

Nytt antimobbeprogram

Bry deg! - sammen mot mobbing er et nytt læringsmiljø- og antimobbeprogram fra Læringsmiljøsenteret som skal bidra til å forbedre læringsmiljøet og redusere mobbing i skolen.


Publisert 25.02.2019

Færre elever sier at de blir mobbet

Andelen elever som sier at de blir mobbet på skolen går ned i Innlandet.


Dette står i lova

Alle elevar har rett til eit trygt og godt skulemiljø.

Alle elever har rett til et trygt og godt skolemiljø. Skolen skal ha nulltoleranse mot krenking som mobbing, vold, diskriminering og trakassering.

Skolen skal hele tiden jobbe for å få et best mulig skolemiljø og at skolen skal oppleves som trygg og god for elevene. Rektor har ansvaret for at dette blir gjort.

Alle voksne som jobber på skolen skal følge med på at elevene har det bra og gripe inn mot mobbing og annen krenking. De skal også varsle rektor hvis de får mistanke og kjennskap til at en elev ikke har det trygt og godt.

Dette står i opplæringsloven  kapittel 9A.