eStil: tekniske feil etter endring i kart

I noen tilfeller får saksbehandlere melding om «Teknisk feil» etter at de har foretatt endringer i kartet.

Publisert 07.11.2022

Feilen kan dukke opp på følgende måten:

  • Tar en RMP- søknad til behandling
  • Går til kart og foretar endringer, eller sletter eksisterende tiltak
  • Drar tilbake til skjemaet og trykker på knappen «Oppdater»
  • Får melding «En teknisk feil har oppstått» (se utklipp under)

Ldir har imidlertid funnet en måte for å komme forbi feilen. Når man får meldingen om «En teknisk feil har oppstått», trykker man på knappen for å oppdatere nettleseren (se utklipp under). Da blir skjemaet oppdatert med endringer fra kartet og søknaden kan behandles videre.

Ldir håper på at dette fungerer, og at det kan være til hjelp inntil de retter opp feilen.

Ldir beklager for ulempene dette kan medføre.

Fant du det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønsker at vi skal svare deg.