Ny nasjonal portal for bekymringsmelding til barnevernet

DigiBarnevern ble startet i 2016 for å øke barnevernets evne til å gi god og effektiv hjelp til barn og unge som trenger det. Nå vil alle kommuner i Trøndelag kunne benytte seg av DigiBarnverns utviklede Nasjonal portal for bekymringsmelding.

Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.

Publisert 03.06.2020

DigiBarnevern ble startet i 2016 for å øke barnevernets evne til å gi god og effektiv hjelp til barn og unge som trenger det. Initiativet er et samarbeid mellom Bufdir, KS og kommunene Trondheim, Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Bærum, Asker og Lørenskog. DigiBarnevern består av flere delprosjekter, der Nasjonal portal for bekymringsmelding er èn av dem.

DigiBarnevern skal øke kvaliteten i det kommunale barnevernet, og sikre raskere og bedre hjelp til barn og unge som trenger det. Nasjonal portal for bekymringsmelding er nå tilgjengelig for alle kommunene i Trøndelag, som har mottatt informasjon fra KS om aktivering av tjenesten.

Nå blir det enklere å sende bekymringsmelding til barnevernet

Du kan sende inn en digital bekymring for et barn til barnevernet, og barnevernstjenesten vil kunne ta imot meldingen umiddelbart. 

Se skjema for private meldere (privatpersoner) her: https://bekymringsmelding.fiks.ks.no/ og skjema for offentlig meldere (helsesykepleiere, fastleger, lærere, førskolelærere mm) her: https://bekymringsmelding.fiks.ks.no/offentlig

Se video om DigiBarnevern her

Ønsker dere å komme i gang nå? Send forespørsel til fiks@ks.no

 

Bilde: Bufdir

Fant du det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønsker at vi skal svare deg.